Dinlendikten ve hoşça muhabbet ettikten sonra, izin alarak DE24023'e biniyoruz ve güzel bir manevra izliyoruz. Ardından da, grupça Profilo Fabrikası'na doğru yola koyuluyoruz. Resimde, sağda kalan elektrifikasyonsuz yol, Profilo Fabrikası'na giden özel hat. Solda görülen vagon ise, Tüdemsaş tarafından üretilen ve 100 km hıza uygun yeni bir Habis-w vagonu. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) Bu yol, yaklaşık 3 km uzunluğunda, tek hatlı ve elektrifikasyonsuz. Hat, yer yer o kadar dar dönüşler yapıyor ki, buraya uzun bir lokomotifin girmesi nerdeyse imkansız. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) İlerde Profilo Tesisleri göründü. Profilo'dan başka, bir de yol ilerde sağa ayrılarak başka bir tesise de giriyor. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) Profilo Tesisleri'nin giriş kapısı. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) Ve burada hat ikiye ayrılıyor. Soldaki hat Profilo'ya giderken, sağdaki hat ise bir vagon yükleme boşaltma tesisine gidiyor. Bu resimde raylardaki kıvrılma bariz görünüyor. Bu hat üzerinde, Profilo'nun Unimog loko-traktörü haricinde başka lokomotif çalışmıyor. Buradan sonra çektiğim tesislere giriş ve fabrika içi resimlerini, yasal nedenlerden ötürü burada yayınlamıyorum. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) Resimde görülen araç, TCDD'nin de acil kurtarma amacıyla bir düzine civarında satın aldığı Unimog loko-traktör. Bu aracın özelliği, hem normal karayolunda hem de istenirse demiryolunda gidebilmesi. Resimde görülen Unimog, dünya üzerindeki en güçlü çekicilerden biridir ve demiryolu üzerindeyken tam dolu 10 tane vagonu rahatça çekebilir. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) Unimog'un teker ayrıntısı. Normal tekerleklerinin önüne, raylar üzerinde gidebilmesi için hidrolik olarak indirilip kaldırılabilen dört teker daha eklenmiş. Araç normal tekerlekleri ile giderken, bu tekerleri kılavuz olarak kullanıyor. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) Unimog ile vagon arasındaki bağlantı. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) Ve Unimog'un arkası. Çelik bağlantı kolunun üstünde görünen hortum da, vagonlara fren yaptırmak için kullanılan fren hortumu. Bu resimleri çekip, fabrika'yı gezdikten sonra Çerkezköy İstasyonu'na geri dönüyoruz. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) Mükerrem Aydoğdu bize ATS ve CTC sistemlerinin ince ayrıntılarını yerinde anlatırken. Arkada görünen vagon bir GBS kapalı yük vagonu. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) |