Solaris Ekibi Güneş Enerjisi ile Çalışan Araç Projesi   

 


Solaris II
Giriş
Aracımız
Sponsorlar
Üyelerimiz
FormulaG
Proje Takvimi
Resimler ve Videolar
Bağlantılar
Ödüller
Basında Solaris
İletişim
Site Haritası
ENGLISH
FRANÇAIS

Solaris piste indi 

Türkiye'de üretilen ve güneş enerjisiyle çalışan Solaris isimli araç, Formula G yarışı için piste indi.

Dokuz Eylül Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü Otomatik Kontrol ve Mekatronik Bilim Dalı öğretim üyeleri ve öğrencilerinden oluşan 23 kişilik bir ekip, Türkiye'de ilki 30 Ağustos 2005 tarihinde İstanbul Kurtköy'deki Formula 1 pistinde gerçekleştirilecek, güneş enerjisi ile çalışan araç yarışları olan "Formula G"ye saatte 70 kilometre hıza ulaşabilen "Solaris" isimli araç ürettiler.

İzmir Pınarbaşı Yarış Pisti'nde ilk test sürüşüne çıkan Solaris, basın mensuplarına tanıtılırken, 30 Ağustos tarihinde İstanbul Formula 1 pistinde düzenlenecek olan Formula G yarışlarında da iddialı olduğu belirtildi. Test sürüşü öncesi düzenlenen basın toplantısına, Dokuz Eylül Rektörü Emin Alıcı, İzmir Otomobil Kulübü Başkanı Erol Hülagü, öğretim görevlileri, öğrenciler ve davetliler katıldı. Herkes tarafından ilgi ile izlenen ve saatte 70 kilometre hıza ulaşan güneş enerjisi pilleri ile çalışan Solaris, 5 metre boyunda, 1.8 metre genişliğinde ve 200 kilo ağırlığında bulunuyor.

Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından düzenlenen yarışa, Türkiye genelindeki 17 üniversite ekibinin kendi hazırladıkları güneş enerjisi ile çalışan araçlarla katılacakları bildirildi. Düzenlenecek yarışta aracın güneş enerjisi ile çalışmasının yanında araç ağırlığı, pilot ağırlığı ve pistin düz oluşu aracın hızına etken sebeplerden en önemlileri olarak tarif ediliyor.

Dokuz Eylül Üniversitesi ekibi adına pilot koltuğuna oturacak takım temsilcisi Aytaç Gören, Solaris'i 1.5 yılda tamamladıklarını vurgularken, yapımının yüksek maliyetlere ulaştığını ve başta sponsor bulmakta zorlandıklarını belirtti. Normal otomobillere göre daha uzun olan aracın diğer otomobillere göre kullanımının daha kolay ve rahat olduğunu söyleyen Gören, "23 kişilik ekip tarafından başarı ile tamamladığımız aracın maliyeti yurt dışında 150-200 milyarı bulurken, biz Solaris'i 45 milyara mal ettik. Bu tür güneş enerjisi ile çalışan araçları ilerde daha da geliştirerek trafikde kullanılabilir hale getirmek için uğraşacağız. Hedefimiz, Türkiye'de ilk kez düzenlenecek olan yarışa katıldıktan sonra yurt dışında düzenlenen yarışlara da katılmak" dedi.

Güneş enerjisi ile çalışan araçların, yanma gücüyle çalışan araçlara göre daha ekonomik ve çevre dostu oluşundan dolayı önümüzdeki yıllarda daha fazla rağbet görmesi bekleniyor.


    


| Solaris II | Giriş | Sponsorlar | Takım Üyeleri | FormulaG | Proje Takvimi | Galeri | Bağlantılar | Ödüller ve Araştırmalar | İletişim | TÜRKÇE | English | Français |

 Web Sayfasının Tüm Hakları "Team Solaris"e aittir. İzinsiz kopyalanamaz.
Web sayfası hakkındaki sorularınız ve önerileriniz için [Team Solaris] adresimizi kullanabilirsiniz.
Son Güncelleme: 03/08/06.

web master:

web sites designed and coded by Aytaç Gören,

 enter page designed by Safa Çetingüç

translated into French by M.Anıl Güvenatam