BİLDİRİ DEĞERLENDİRME FORMLARI
Ulusal Pazarlama Kongreleri Bildiri Özeti / Abstract Değerlendirme Formu
PPAD, Ulusal Pazarlama Kongreleri Bildiri Tam Metin Değerlendirme Formu
Yapılandırılmış Özet Yazım Kılavuzu
Bildiri Gönderme Kuralları
Genisletilmis Ozet Yazımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
|
|
YAPILANDIRILMIŞ ÖZET YAZIM KILAVUZU
|
PPAD, Ulusal Pazarlama Kongrelerine sunulmak üzere gönderilecek özetlerin aşağıda
detayları belirtilen şekilde hazırlanması için bir çalışma gerçekleştirilmiştir.
Bu çalışmanın amacı geçmiş kongrelere gönderilen özetlerin değerlendirilmesinde
yaşanan zorlukları önlemek ve aynı zamanda değerlendirme sürecini gerekli
bilgiler ışığında daha objektif, etkin ve verimli kılmaktır.
Yapılandırılmış özet hazırlanırken başlığın ardından çalışmanın amacı, tasarımı ve
yöntemi, bulguları ve çıkarımları ve özgün değeri mutlaka alt bölüm başlıkları
halinde ifade edilmelidir. Ayrıca, çalışmanın kısıtları ve gelecek çalışmalara
ilişkin öneriler de sunulabilinir. Özetler 500 kelimeyi geçmeyecek şekilde kısa
ve öz olmalı, aynı zamanda da bildirinin tamamını okumaya gerek kalmaksızın
çalışmayı kapsayıcı olmalıdır.
|
Başlık
|
Kısa, öz ve çalışmayı yansıtacak şekilde olmalıdır (Türkçe).
|
Yazarlar ve
İletişim Bilgileri: |
Unvan Ad Soyad, Kurum adı, elektronik posta adresi
(Bu satırdaki bilgiler değerlendirme sürecinin öncesinde Kongre Düzenleme Kurulu
tarafından silinir ve bu satıra bildiri kodu verilir.)
|
Anahtar
Kelimeler: |
Çalışmanın içeriğini yansıtacak en fazla 5 kelimeden oluşur.
|
Alt Konu
Başlığı: |
Çalışmanın kongre çağrısında ilan edilen hangi alt konu başlığı altında
değerlendirilmesi istenildiği belirtilmelidir.
|
Amaç: |
Çalışmada ulaşılmak istenenin(lerin) ne(ler) olduğu açıkça ifade edilmelidir.
|
Tasarım ve
Yöntem: |
Belirlenen amaç(lar)a nasıl ulaşılacağı, hangi yöntem(ler)in kullanılacağı
tartışılmalıdır.
Bu noktada;
-
çalışmanın türü (uygulamalı, kavramsal, kuramsal, derleme),
- eğer uygulamalı bir araştırma ise çalışmanın tasarımı (keşifsel, betimsel,
nedensel),
- çalışmanın problem(ler)i (amaç kısmında belirtilenlerle uyumlu olarak),
- eğer var ise modeli ve/veya hipotez(ler)i,
- anakütlesi, örnekleme yöntemi, örnekleme süreci,
- veri toplama tekniği açıkça ifade edilmeli;
- eğer çalışma tamamlanmış ise hangi nicel/nitel analizlerin kullanıldığı kısaca
belirtilebilinir.
|
Bulgular: |
Elde edilen(cek) verilerin analizleri ile ulaşılan(beklenen) sonuçlar kısaca
ifade edilmelidir.
|
Çıkarımlı ve
Özgün Değer: |
Çalışmanın pazarlama teorisine ve uygulamaya katkısı ile sunduğu özgün değer
ortaya konmalıdır. Çalışma eğer tamamlanmamış ise, beklenen katkılar ifade
edilebilir.
|
Çalışmanın
Kısıtları: |
Bu bölümde çalışma sürecinde yapılamayanlar ile sınırları ifade edilmeli ve
gelecek çalışmalara ilişkin öneriler sunulmalıdır. Çalışma eğer tamamlanmamış
ise, öngörülen kısıtlar ve gelecek çalışmalara öneriler ifade edilebilinir.
|
|