II. Aktif Eğitim Kurultayı
Etkinlik Programı

                                         4 Haziran 2005 CUMARTESİ

 

10.00 -10.15

Açılış Konuşması

2004–2005 Aktif Eğitim  Çalıştayları

Selahattin PARLADIR

Kurultay Başkanı : DEÜ Rektörü Emin ALICI

10.15- 11.15

Öğrenme ve Öğrenme Teorileri

 

Oturum Başkanı: Hüseyin ELMALI

Konuşmacı: Recep YAPAREL

11.15 -11.30                                                    Çay Arası

 

1. OTURUM

Oturum Başkanı: A.Güldem CERİT

11.30–11.40

Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim Programının Mezuniyet Öncesi Dönemde Öğrenciler Tarafından Değerlendirmeleri

Sema Özan, Sevgi Karademir ,Yücel Gürsel , Hüseyin Cahit Taşkıran, Berna Musal

 

DEÜ Tıp Fakültesi

11.40–11.50

Maden Mühendisliği Eğitiminde Profesyonalizm

 

C. Okay Aksoy, İlknur Cöcen, A. Hakan Onur, Çelik Tatar, Ali Akar

 

DEÜ Mühendislik Fakültesi

11.50–12.00

Takım Çalışması Etkinliği Ve İşbirlikli Öğrenme: Denizcilik Eğitimi Uygulaması

Ender Asyalı, Ömür Saatçıoğlu, A. Güldem Cerit

 

DEÜ Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi Yüksekokulu

12.00-12.10

Probleme Dayalı Öğrenim ve Klasik Eğitim Programı Uygulanan Hemşirelik Lisans Öğrencilerinde Kendi Kendine Öğrenmeye Hazıroluş Düzeyleri

Gülseren Kocaman, Besti Üstün, Aklime Dicle, Ebru Akgün

 

DEÜ Hemşirelik Yüksekokulu

 

12.10-12.20

Bilgi Okuryazarlığı Ve Aktif Eğitim: Bir Uygulama Örneği

Serkan Koç, Özgün Koşaner

 

DEÜ Fen-Edebiyat Fakültesi

12.20-12.45

TARTIŞMA

12.45- 14.00                                        Öğle Yemeği

 

   

2. OTURUM

Oturum Başkanı: Şeref ERTAŞ

14.00-14.10

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Beceri Eğitiminin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi

 

Mustafa Fevzi Dikici, Füsun Yarış, Özlem Midik, Alper Büyükakkuş, Şaban Sarıkaya.

 

OMÜ Tıp Fakültesi

14.10-14.20

 

 

Farklı Eğitim Modellerinin Öğrenci Hemşirelerin Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi

Gonca Karayağız, Candan Öztürk

 

DEÜ Hemşirelik Yüksekokulu

14.20-14.30

Hukuk Eğitiminde Aktif Eğitim Uygulamaları Ve Denizcilik Eğitimine  Yansımaları

Huriye Kubilay,  Nurser Gökdemir

 

DEÜ Hukuk Fakültesi

14.30-14.40

Aktif Eğitimde Bilişsel Ve Duyuşsal  Ürünler

Selahattin Parladır

 

DEÜ İlahiyat Fakültesi

14.40-14.50

Aktif Eğitim Yönetim Sürecinin Etkinliğinin Arttırılmasında Kalite Politika Ve Hedeflerinin Rolü

 

Okan Tuna, Ömür Y. Saatçıoğlu, Soner Esmer

 

 DEÜ Deniz İşletmeciliği Ve Yönetimi Yüksekokulu

14.50-15.20

TARTIŞMA

15.20-15.45

Çay Arası

 

3. OTURUM

Oturum Başkanı: Cüneyt GÜZELİŞ

15.45-15.55

Yapılandırmacı Kuram, Aktif Öğrenme Ve Eğitimde Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları Arasındaki İlişki

İrfan Yurdabakan

 

DEÜ Buca Eğitim  Fakültesi

15.55-16.05

Kliniğe Giriş Uygulamalarında Yeni Bir Yöntem: Akran Eğitimi

Neşe Yeniçeri, Nilgün Özçakar, Vildan Mevsim, Dilek Güldal

 

DEÜ Tıp Fakültesi

16.05-16.15

Mühendis Adaylarının Probleme Dayalı Öğrenmeye Yönelik Tutumları: Bölüm ve Başarı Algısı İle İlişkileri

Gamze Sezgin Selçuk,  Handan Boyacıoğlu, Müjgan Şalk

 

DEÜ Mühendislik Fakültesi

16.15-16.25

Biyokimya’da Aktif Eğitime Yönelik Bir Program: Spartan

Levent Cavaş, Cem Gök

 

DEÜ Fen Edebiyat Fakültesi

16.25-16.35

Uzakyol Gemi Kaptanında Gerekli Mesleksel Tutum Oluşturmada Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Etkileri

Mustafa Kalkan, Hakkı Kişi

 

DEÜ Deniz İşletmeciliği Ve Yönetimi Yüksekokulu

16.35-17.00

TARTIŞMA

                                            5 Haziran 2005 PAZAR

 

10.00- 12.00

1. OTURUM

 

Dokuz Eylül Üniversitesi  Akademik Birimlerinde  Aktif  Eğitim

 

 

Oturum Başkanı:  Emin ALICI

 

Konuşmacı:

Tunç ALKIN

A.Güldem  CERİT

Şeref ERTAŞ

Binnur GÜRLER

Cüneyt GÜZELİŞ

Gülseren KOCAMAN

Selahattin PARLADIR

12.00-13.00

Öğle Yemeği

13.00-14.00

2. OTURUM

 

Probleme Dayalı Öğrenme  Modelinin Avantajları ve Dezavantajları

 

Oturum Başkanı: Gülseren KOCAMAN 

Konuşmacılar: Berna MUSAL 

                         Oğuz DİCLE

 

14.00-14.15

Çay Arası

 

3. OTURUM

Oturum Başkanı: İlgi ŞEMİN

14.15-14.25

Öğrencilerin PDÖ Oturumlarındaki Yeterlik Düzeyleri

Şükrü Keyifli, Yusuf Ceylan

 

DEÜ İlahiyat Fakültesi

14.25-14.35

PDÖ Oturumlarının Sumatif ve  Formatif Değerlendirilmesine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin ve Akademik Başarılarının İncelenmesi

Aklime Dicle, Hülya Okumuş, Pakize M. İstan

 

DEÜ Hemşirelik Yüksekokulu

14.35-14.45

Aktif Eğitimde Öğrenci Memnuniyeti “DEÜ İlâhiyat Fakültesi Örneği”

Halit Ev

 

DEÜ İlahiyat Fakültesi

14.45-14.55

Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde Probleme Dayalı Öğrenim Öğrencilerinden Alınan Geribildirimlerin Değerlendirilmesi Süreci

Sevgi Karademir , Sema Özan, Yücel Gürsel ,  Hüseyin Cahit Taşkıran , Berna Musal

 

DEÜ Tıp Fakültesi

14.55-15.05

Alandaki Verilerin Eğitim Aracına Dönüşümü-Alan Çalışması

Şükrü Tül
 

DEÜ Fen Edebiyat Fakültesi

15.05-15.15

Mühendis Adaylarının Probleme Dayalı Öğrenmeye Yönelik Tutumları: Sınıf Düzeyi Ve Cinsiyet İle İlişkileri

Handan Boyacıoğlu Gamze Sezgin Selçuk,  Müjgan Şalk

 

DEÜ Mühendislik Fakültesi

15.15-15.45

TARTIŞMA

15.45-16.30

KAPANIŞ  OTURUMU

 

II.Aktif Eğitim Kurultayı Değerlendirme Sonuçlarının Paylaşılması

Oturum Başkanı: Binnur GÜRLER

 

 

** POSTER BİLDİRİ’ler 4-5 Haziran 2005 tarihleri süresince sergilenecektir.

 

  

POSTER BİLDİRİ SAHİPLERİ

 

POSTER BİLDİRİ ADI

Aysel Gönülal, 
Zuhal Bahar

Hemşirelik Öğrencilerinin Probleme Dayalı Öğrenim Modelinde Kendi Kendine Öğrenme Ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi

Ayşe Beşer ,

Mehmet Utku

Hemşirelik Ve Mühendislik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri Üzerinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Etkisi

Burcu Kasabalı,  
Besti Üstün

Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi

Nihal Gördes,

Zuhal Bahar

Probleme Dayalı Öğrenim Modelinin Hemşire Öğrencilerin Kendi Kendine Öğrenme Ve Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi

Sevcan Topçu,

Ayşe Beşer

Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi

Zuhal Bahar, Ayşe Beşer, Şeyda Özbıçakçı, Meryem Öztürk

Probleme Dayalı Öğrenme Modelinde Yönlendirici Performansını Değerlendirme Ölçeği’nin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması

 

Ayşen Azman, Besti Üstün

Hemşire Öğrencilerin Çatışma Çözme Becerileri Seviyelerinin Belirlenmesi

Saime Özbodur,

Ayfer Elçigil

Pdö İle Öğrenim Gören Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Kendi Kendine Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi

Nuray  Güneş,

Gülseren Kocaman

Hemşirelik Öğrencilerinde Kontrol Odağı Ve Eleştirel Düşünme Becerisinin Akademik Başarıya Olan Etkisinin İncelenmesi

Havva Arslan,

Gülseren Kocaman

Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Lisans Programı Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi

Figen Şengün,

Zekiye Ç.Duman

Hemşirelik Öğrencilerinde Kontrol Odağı İle Kendi Kendine Öğrenme Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Serim Paker,

Ender Asyalı,

Ömür Saatçioğlu,

A. Güldem Cerit,

Okan Tuna,

Özgür Alemdağ

Denizcilik Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenim: Kalite Değerlendirmede Bir Sonraki Adim

 

Osman Bilen, Bülent Çelikel

Aktif Öğretim Senaryosunu Görsel Ve Duyulur Sunumlarla Desteklemek: Felsefi Bir Değerlendirme

Nihal Işık

Aktif Öğrenme Uygulamalarının Öğretim Üyesi Ve Yöneticilerinin Öğretime İlişkin Geliştirdikleri Paradigmalara Etkisi

Cüneyt Güzeliş

Yaşam Boyu Öğrenme Aracı Olarak Bloom’un Bilişsel Basamakları: Akademik Yaşamda Ölçme ve Değerlendirme

Ayşen Cem-Değer, Özden Fidan

 

Akademik Yazma Öğretiminin Aktif Eğitime Entegrasyonu: Bilimsel Metni Çözümleme, Özetleme Ve Değerlendirme

Levent Cavaş

Sualtı Sporları Ve Aktif Eğitim

Sema Özan , Sevgi Karademir, Yücel Gürsel, Hüseyin Cahit Taşkıran, Berna Musal

Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi I. Ve III. Dönem Öğrencilerinin PDÖ Oturumlarındaki Etkinliklerinin

Değerlendirilmesi

 

 

 

 

 

 

  

POSTER BİLDİRİ SAHİPLERİ

 

POSTER BİLDİRİ ADI

Aysel Gönülal, Zuhal Bahar

Hemşirelik Öğrencilerinin Probleme Dayalı Öğrenim Modelinde Kendi Kendine Öğrenme Ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi

Ayşe Beşer , Mehmet Utku

 

Hemşirelik Ve Mühendislik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri Üzerinde Probleme Dayalı Öğrenmenin Etkisi

Burcu Kasabalı,  Besti Üstün

Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi

Nihal Gördes, Zuhal Bahar

 

Probleme Dayalı Öğrenim Modelinin Hemşire Öğrencilerin Kendi Kendine Öğrenme Ve Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi

Sevcan Topçu, Ayşe Beşer

 

Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi

Zuhal Bahar, Ayşe Beşer, Şeyda Özbıçakçı, Meryem Öztürk

Probleme Dayalı Öğrenme Modelinde Yönlendirici Performansını Değerlendirme Ölçeği’nin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması

Ayşen Azman, Besti Üstün

Hemşire Öğrencilerin Çatışma Çözme Becerileri Seviyelerinin Belirlenmesi

Saime Özbodur, Ayfer Elçigil

Pdö İle Öğrenim Gören Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Kendi Kendine Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi

Nuray  Güneş, Gülseren Kocaman

Hemşirelik Öğrencilerinde Kontrol Odağı Ve Eleştirel Düşünme Becerisinin Akademik Başarıya Olan Etkisinin İncelenmesi

Havva Arslan, Gülseren Kocaman

Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Lisans Programı Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi

Figen Şengün, Zekiye Ç.Duman

Hemşirelik Öğrencilerinde Kontrol Odağı İle Kendi Kendine Öğrenme Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Serim Paker, Ender Asyalı,

Ömür Saatçioğlu, A. Güldem Cerit, Okan Tuna, Özgür Alemdağ

Denizcilik Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenim: Kalite Değerlendirmede Bir Sonraki Adım

Osman Bilen, Bülent Çelikel

Aktif Öğretim Senaryosunu Görsel ve Duyulur Sunumlarla Desteklemek: Felsefi Bir Değerlendirme

Nihal Işık

Aktif Öğrenme Uygulamalarının Öğretim Üyesi Ve Yöneticilerinin Öğretime İlişkin Geliştirdikleri Paradigmalara Etkisi

Cüneyt Güzeliş

Yaşam Boyu Öğrenme Aracı Olarak Bloom’un Bilişsel Basamakları: Akademik Yaşamda Ölçme Ve Değerlendirme

Ayşen Cem-Değer, Özden Fidan

 

Akademik Yazma Öğretiminin Aktif Eğitime Entegrasyonu: Bilimsel Metni Çözümleme, Özetleme Ve Değerlendirme

Levent Cavaş

Sualtı Sporları Ve Aktif Eğitim

Sema Özan , Sevgi Karademir, Yücel Gürsel, Hüseyin Cahit Taşkıran, Berna Musal

Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi I. Ve III. Dönem Öğrencilerinin PDÖ Oturumlarındaki Etkinliklerinin

Değerlendirilmesi