4 Haziran 2005 CUMARTESİ
|
10.00 -10.15
|
Açılış Konuşması
|
2004–2005 Aktif
Eğitim Çalıştayları
Selahattin
PARLADIR
Kurultay Başkanı :
DEÜ Rektörü Emin ALICI
|
10.15- 11.15
|
Öğrenme
ve Öğrenme Teorileri
|
Oturum Başkanı:
Hüseyin ELMALI
Konuşmacı: Recep YAPAREL
|
11.15 -11.30
Çay Arası
|
|
1.
OTURUM
|
Oturum Başkanı: A.Güldem CERİT
|
11.30–11.40
|
Dokuz
Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim Programının Mezuniyet Öncesi
Dönemde Öğrenciler Tarafından Değerlendirmeleri
|
Sema
Özan, Sevgi Karademir
,Yücel Gürsel , Hüseyin Cahit Taşkıran,
Berna Musal
DEÜ Tıp Fakültesi
|
11.40–11.50
|
Maden Mühendisliği Eğitiminde Profesyonalizm
|
C. Okay Aksoy, İlknur Cöcen, A. Hakan Onur, Çelik Tatar, Ali Akar
DEÜ Mühendislik Fakültesi
|
11.50–12.00
|
Takım Çalışması Etkinliği Ve İşbirlikli
Öğrenme: Denizcilik Eğitimi Uygulaması
|
Ender
Asyalı, Ömür Saatçıoğlu, A. Güldem Cerit
DEÜ Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi Yüksekokulu
|
12.00-12.10
|
Probleme Dayalı Öğrenim ve
Klasik Eğitim Programı Uygulanan Hemşirelik Lisans Öğrencilerinde Kendi
Kendine Öğrenmeye Hazıroluş Düzeyleri
|
Gülseren
Kocaman, Besti Üstün, Aklime Dicle, Ebru Akgün
DEÜ
Hemşirelik Yüksekokulu
|
12.10-12.20
|
Bilgi Okuryazarlığı Ve Aktif Eğitim: Bir
Uygulama Örneği
|
Serkan Koç, Özgün Koşaner
DEÜ Fen-Edebiyat Fakültesi
|
12.20-12.45
|
TARTIŞMA
|
12.45- 14.00 Öğle Yemeği
|
|
2.
OTURUM
|
Oturum Başkanı: Şeref
ERTAŞ
|
14.00-14.10
|
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik
Beceri Eğitiminin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi
|
Mustafa Fevzi Dikici,
Füsun Yarış, Özlem Midik, Alper Büyükakkuş, Şaban Sarıkaya.
OMÜ Tıp Fakültesi
|
14.10-14.20
|
Farklı Eğitim Modellerinin Öğrenci Hemşirelerin Eleştirel Düşünme
Becerileri Üzerine Etkisi
|
Gonca Karayağız, Candan Öztürk
DEÜ Hemşirelik Yüksekokulu
|
14.20-14.30
|
Hukuk Eğitiminde Aktif Eğitim Uygulamaları Ve
Denizcilik Eğitimine Yansımaları
|
Huriye Kubilay, Nurser Gökdemir
DEÜ Hukuk Fakültesi
|
14.30-14.40
|
Aktif Eğitimde Bilişsel Ve Duyuşsal Ürünler
|
Selahattin Parladır
DEÜ İlahiyat Fakültesi
|
14.40-14.50
|
Aktif Eğitim Yönetim Sürecinin Etkinliğinin
Arttırılmasında Kalite Politika Ve Hedeflerinin Rolü
|
Okan Tuna, Ömür Y. Saatçıoğlu, Soner Esmer
DEÜ Deniz İşletmeciliği Ve Yönetimi
Yüksekokulu
|
14.50-15.20
|
TARTIŞMA
|
15.20-15.45
|
Çay
Arası
|
|
3.
OTURUM
|
Oturum Başkanı:
Cüneyt GÜZELİŞ
|
15.45-15.55
|
Yapılandırmacı Kuram, Aktif Öğrenme Ve
Eğitimde Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları Arasındaki İlişki
|
İrfan Yurdabakan
DEÜ Buca Eğitim Fakültesi
|
15.55-16.05
|
Kliniğe Giriş Uygulamalarında Yeni
Bir Yöntem: Akran Eğitimi
|
Neşe
Yeniçeri, Nilgün Özçakar,
Vildan Mevsim, Dilek Güldal
DEÜ Tıp Fakültesi
|
16.05-16.15
|
Mühendis Adaylarının Probleme Dayalı Öğrenmeye
Yönelik Tutumları: Bölüm ve Başarı Algısı İle İlişkileri
|
Gamze Sezgin Selçuk,
Handan Boyacıoğlu, Müjgan
Şalk
DEÜ Mühendislik
Fakültesi
|
16.15-16.25
|
Biyokimya’da
Aktif Eğitime Yönelik Bir Program: Spartan
|
Levent Cavaş, Cem Gök
DEÜ Fen Edebiyat Fakültesi
|
16.25-16.35
|
Uzakyol Gemi Kaptanında Gerekli Mesleksel Tutum
Oluşturmada Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Etkileri
|
Mustafa Kalkan, Hakkı Kişi
DEÜ Deniz İşletmeciliği Ve Yönetimi Yüksekokulu
|
16.35-17.00
|
TARTIŞMA
|
5 Haziran
2005 PAZAR
|
10.00- 12.00
|
1.
OTURUM
Dokuz
Eylül Üniversitesi Akademik
Birimlerinde Aktif Eğitim
|
Oturum Başkanı: Emin ALICI
Konuşmacı:
Tunç ALKIN
A.Güldem CERİT
Şeref ERTAŞ
Binnur GÜRLER
Cüneyt GÜZELİŞ
Gülseren KOCAMAN
Selahattin PARLADIR
|
12.00-13.00
|
Öğle
Yemeği
|
13.00-14.00
|
2.
OTURUM
Probleme
Dayalı Öğrenme Modelinin
Avantajları ve Dezavantajları
|
Oturum Başkanı:
Gülseren KOCAMAN
Konuşmacılar: Berna MUSAL
Oğuz DİCLE
|
14.00-14.15
|
Çay
Arası
|
|
3. OTURUM
|
Oturum Başkanı: İlgi ŞEMİN
|
14.15-14.25
|
Öğrencilerin PDÖ Oturumlarındaki Yeterlik
Düzeyleri
|
Şükrü Keyifli, Yusuf
Ceylan
DEÜ İlahiyat Fakültesi
|
14.25-14.35
|
PDÖ Oturumlarının Sumatif
ve Formatif
Değerlendirilmesine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin ve Akademik
Başarılarının İncelenmesi
|
Aklime Dicle, Hülya Okumuş, Pakize M. İstan
DEÜ Hemşirelik Yüksekokulu
|
14.35-14.45
|
Aktif Eğitimde
Öğrenci Memnuniyeti “DEÜ
İlâhiyat Fakültesi Örneği”
|
Halit Ev
DEÜ İlahiyat
Fakültesi
|
14.45-14.55
|
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp
Fakültesinde Probleme Dayalı Öğrenim Öğrencilerinden Alınan
Geribildirimlerin Değerlendirilmesi Süreci
|
Sevgi Karademir , Sema Özan,
Yücel Gürsel , Hüseyin
Cahit Taşkıran , Berna Musal
DEÜ Tıp Fakültesi
|
14.55-15.05
|
Alandaki Verilerin Eğitim Aracına
Dönüşümü-Alan Çalışması
|
Şükrü Tül
DEÜ Fen Edebiyat Fakültesi
|
15.05-15.15
|
Mühendis Adaylarının Probleme Dayalı Öğrenmeye
Yönelik Tutumları: Sınıf Düzeyi Ve Cinsiyet İle İlişkileri
|
Handan Boyacıoğlu
Gamze Sezgin Selçuk, Müjgan Şalk
DEÜ Mühendislik Fakültesi
|
15.15-15.45
|
TARTIŞMA
|
15.45-16.30
|
KAPANIŞ OTURUMU
II.Aktif
Eğitim Kurultayı Değerlendirme Sonuçlarının Paylaşılması
|
Oturum Başkanı: Binnur
GÜRLER
|
POSTER BİLDİRİ SAHİPLERİ
|
POSTER BİLDİRİ ADI
|
Aysel Gönülal, Zuhal Bahar |
Hemşirelik Öğrencilerinin
Probleme Dayalı Öğrenim Modelinde Kendi Kendine Öğrenme Ve Problem
Çözme Becerilerinin İncelenmesi
|
Ayşe
Beşer ,
Mehmet Utku |
Hemşirelik
Ve Mühendislik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri Üzerinde
Probleme Dayalı Öğrenmenin Etkisi
|
Burcu Kasabalı, Besti Üstün |
Hemşirelik
Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi
|
Nihal Gördes,
Zuhal Bahar
|
Probleme Dayalı Öğrenim Modelinin
Hemşire Öğrencilerin Kendi Kendine Öğrenme Ve Problem Çözme
Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
|
Sevcan Topçu,
Ayşe
Beşer
|
Dokuz
Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Eleştirel
Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi
|
Zuhal
Bahar, Ayşe Beşer, Şeyda Özbıçakçı, Meryem Öztürk
|
Probleme
Dayalı Öğrenme Modelinde Yönlendirici Performansını Değerlendirme
Ölçeği’nin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
|
Ayşen Azman, Besti
Üstün
|
Hemşire Öğrencilerin Çatışma Çözme
Becerileri Seviyelerinin Belirlenmesi
|
Saime Özbodur,
Ayfer
Elçigil
|
Pdö İle Öğrenim Gören Hemşirelik Yüksekokulu
Öğrencilerinin Kendi Kendine Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi
|
Nuray
Güneş,
Gülseren Kocaman
|
Hemşirelik Öğrencilerinde Kontrol
Odağı Ve Eleştirel Düşünme Becerisinin Akademik Başarıya Olan Etkisinin
İncelenmesi
|
Havva
Arslan,
Gülseren
Kocaman
|
Dokuz
Eylül Üniversitesi Hemşirelik Lisans Programı Öğrencilerinin Sosyal
Beceri Düzeylerinin İncelenmesi
|
Figen
Şengün,
Zekiye
Ç.Duman
|
Hemşirelik
Öğrencilerinde Kontrol Odağı İle Kendi Kendine Öğrenme Düzeyi
Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
|
Serim
Paker,
Ender
Asyalı,
Ömür
Saatçioğlu,
A.
Güldem Cerit,
Okan
Tuna,
Özgür
Alemdağ
|
Denizcilik
Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenim: Kalite Değerlendirmede Bir Sonraki
Adim
|
Osman Bilen, Bülent Çelikel
|
Aktif Öğretim Senaryosunu Görsel Ve
Duyulur Sunumlarla Desteklemek: Felsefi Bir Değerlendirme
|
Nihal Işık
|
Aktif
Öğrenme Uygulamalarının Öğretim Üyesi Ve Yöneticilerinin Öğretime
İlişkin Geliştirdikleri Paradigmalara Etkisi
|
Cüneyt Güzeliş
|
Yaşam Boyu Öğrenme Aracı Olarak Bloom’un Bilişsel Basamakları: Akademik Yaşamda Ölçme ve Değerlendirme
|
Ayşen Cem-Değer, Özden Fidan
|
Akademik
Yazma Öğretiminin Aktif Eğitime Entegrasyonu: Bilimsel Metni Çözümleme,
Özetleme Ve Değerlendirme
|
Levent
Cavaş
|
Sualtı Sporları Ve Aktif Eğitim |
Sema Özan
, Sevgi Karademir, Yücel Gürsel,
Hüseyin Cahit Taşkıran, Berna Musal
|
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi I.
Ve III. Dönem Öğrencilerinin PDÖ Oturumlarındaki Etkinliklerinin
Değerlendirilmesi
|