AlsancakGarı
Bugün dispeçer
Erdal abiyi sonunda ziyaret ettim. Yeri Alsancak Garın yeni
binadaydı. Eski görevine dönmüştü. Bir süre Aliağa-Cumaovası
projesini
konuştuk. Sonra nöbetteki diğer arkadaşları da yanımıza geldi onlar
da
proje hakkındaki fikirlerini beyan ettiler. Odanın penceresinden
İZBAN
trenleri rahatlıkla görülebiliyordu. Birbiri ardına peronlara giren
elektrikli setleri görünce yaklaşık 10 yıldır bu hareketliliğe ne
kadar
ihtiyacımız oludğunu ve trenleri özlediğimizi fark ettim.
Görevlilerden biri projenin şimdilik bazı kesimlerinde yavaş
gidildiğini ama ilerde bunun da aşılacağını söyledi. Alsancak ve
Halkapınar arasındaki makas bolluğu buna yol açıyordu. Yeni sinyal
sisteminin devreye girmesiyle şehirler arası ekspreslerin ve
Basmane'den hareket eden bölge trenlerinin daha rahat sevk
edileceğini
de ilave ettiler.
Vakit ilerliyordu. Birkaç fotoğraf çektim. Altta peronların orada
bir
yığın yolcu trenlerden iniyor sonra başka bir kalabalık treni
dolduruyordu. Çift set meselesini tekrar sordum. Bana söylenen şey
projenin bu kadar ilgiyle karşılanacağının tahmin edilmemesiydi.
anlaşılan 33 set ancak bir yıl idare ederdi. Daha sonra yeni setlere
ihtiyacın olacağı kesindi. Hele iptal edilecek ESHOThatları
nedeniyle
azımsanmayacak kadar büyük bir kalabalık demiryoluna kayacak bu da
daha
sık bir zaman aralığı ve 2li hatta 3lü setlere sebep olacaktı. Erdal
Abi 3lü set denemesinin başarıyla tamamlandığını da ifade etti.
Eskiden
yeni binanın olduğu tarafta liman giden yollar vardı. 2000'li
yılların
başında Halkapınar'dan direkt limana geçilen kurp inşa edilince bu
yollara gerek kalmadı. Banliyö proejesi için idare binası ve
Alsancak
peronları buraya inşa edildi. Eski gar binasının mimarisine benzeyen
bir tarzda yapılamsına gayret edildi. Erdal abinin nöbeti de bitmek
üzereydi. Onunla ve mesai arkadaşlarıyla vedalaştıktan sonra
Alsancak'a
geçtim.