AlsancakGarı




Bugün dispeçer Erdal abiyi  sonunda ziyaret ettim. Yeri Alsancak Garın yeni binadaydı. Eski görevine dönmüştü. Bir süre Aliağa-Cumaovası projesini konuştuk. Sonra nöbetteki diğer arkadaşları da yanımıza geldi onlar da proje hakkındaki fikirlerini beyan ettiler. Odanın penceresinden İZBAN trenleri rahatlıkla görülebiliyordu. Birbiri ardına peronlara giren elektrikli setleri görünce yaklaşık 10 yıldır bu hareketliliğe ne kadar ihtiyacımız oludğunu ve trenleri özlediğimizi fark ettim.  Görevlilerden biri projenin şimdilik bazı kesimlerinde yavaş gidildiğini ama ilerde bunun da aşılacağını söyledi. Alsancak ve Halkapınar arasındaki makas bolluğu buna yol açıyordu. Yeni sinyal sisteminin devreye girmesiyle şehirler arası ekspreslerin ve Basmane'den hareket eden bölge trenlerinin daha rahat sevk edileceğini de ilave ettiler.



Vakit ilerliyordu. Birkaç fotoğraf çektim. Altta peronların orada bir yığın yolcu trenlerden iniyor sonra başka bir kalabalık treni dolduruyordu. Çift set meselesini tekrar sordum. Bana söylenen şey projenin bu kadar ilgiyle karşılanacağının tahmin edilmemesiydi. anlaşılan 33 set ancak bir yıl idare ederdi. Daha sonra yeni setlere ihtiyacın olacağı kesindi. Hele iptal edilecek ESHOThatları nedeniyle azımsanmayacak kadar büyük bir kalabalık demiryoluna kayacak bu da daha sık bir zaman aralığı ve 2li hatta 3lü setlere sebep olacaktı. Erdal Abi 3lü set denemesinin başarıyla tamamlandığını da ifade etti. Eskiden yeni binanın olduğu tarafta liman giden yollar vardı. 2000'li yılların başında Halkapınar'dan direkt limana geçilen kurp inşa edilince bu yollara gerek kalmadı. Banliyö proejesi için idare binası ve Alsancak peronları buraya inşa edildi. Eski gar binasının mimarisine benzeyen bir tarzda yapılamsına gayret edildi. Erdal abinin nöbeti de bitmek üzereydi. Onunla ve mesai arkadaşlarıyla vedalaştıktan sonra Alsancak'a geçtim.