Sarnıç


 

    31 Ağustos günü Büyük Altay'ın Gaziemir tesislerine yapacağım ziyaret için Alsancak-Cumaovası trenlerini kullanmaya karar verdim. Gara girdiğimde 1. yolun oradan yine kadim bir dostumuzla karşılaştım. Karşıdan gelen trafik sorumlularından Erdal Uslu ağabeyimizdi. Onunla 2006 yılında Çiğgi daha sonra da Ulukent garının sorumlusu olduğu zamanlardan beri tanışıyorduk. Emektar buharlı TCDD 56548'in yeniden doğuşuna beraberce tanık olmuş yapılan test sürüşüne katılmıştık. Ben trenle beraber Menemen'e giderken onlar da Doktor Acar'ın arabasıyla treni kara yolundan takip etmişlerdi. Zaman su gibi akıp geçiyordu. Şimdi CAF'larla beraber İzmir'in demiryolu ulaşımında yeni bir süreç başlıyordu. Bir 15 dakika Erdal abinin odasında çay içip eski günleri konuştuk ve 13:50'deki deneme seferiyle Sarnıç'a gitmek üzere perona indim. CAF hareket ettikten sonra Ege Mahallesi köprüsünden Halkapınar'a saptı. Halkapınar'dan yolcuları aldıktan sonra tekrar geri dönüp bu kez genelev kurbundan Kemer'e saptı ve Şirinyer'e doğru yola çıktı. Sarnıç'ta indiğimde istasyonlardaki temizlik ve disiplin gözüme çarptı. TCDD ve belediye anlaşılan iş sıkı tutuyordu. Büyük Altay'ın tesislerini ziyaretimden sonra tekrar trenle Alsancak'a döndüm. Dönüşte Kemer'den Halkapınar'a oradan tekrar geri dönüp Alsancak'ta yolculuğum sona ermişti.