Etkinliğin Amacı :
Doğal sayıların 2, 5, 3 ve 9 ile bölünebilmesi hedefinin davranışa dönüştürülüp dönüştürülmediğini ölçmek.
Geleneksel yolla alıştırma yaptırmak yerine oyunla soru çözdürdüğümüz için öğrencileri güdüleriz. Senaryolar öğrencilerin dikkatini çekeceği için, öğrencilerin matematiğe ilgisi artar.
Gruplara puan verildiği için oyun sonunda yüksek puan alan grupların kendine güveni artar.
Grup çalışması yaptıkları için grup çalışmasının tüm olumlu yanları gözlenir.
Ayrıca coğrafya dersini de kullanarak soru çözdürdüğümüz için öğrencilerin hem matematik hem de coğrafya bilgilerini kullanarak düşünmelerini sağlarız.
Bunlardan başka işbirlikçi öğrenmenin tüm olumlu yanları da gözlenir.
- Öğrencilerin sosyal beceri kazanması sağlanır.(liderlik, iletişim kurma, dürüstlük, karar verme, grup içi çatışmaların çözümü, paylaşım...)
- Düşük yetenekli öğrencilere problem çözme ve üst düzey düşünme becerisi kazandırılmasını sağlar.
- Öğrencilerin empati kurma becerilerini artırır.
Öğrencilere demokratik yaşamı öğretir.(başkalarının düşüncelerine saygılı olma, başarılı olma..) |
“İşte bulmacamızın ipuçları;
- Marmara bölgesindeyiz,
- Bulunduğumuz şehrin il trafik kodu 5’e bölünemiyor,
- İl trafik kodu 2’ye bölünebilen şehirleri de ele,
- İl trafik kodu 9’a bölünebilen bir şehirde de değiliz,
- İl trafik kodu 3’e bölünebilen bir şehirdeyiz. 16
Her bir ipucunu sırayla eleyerek sonuca ulaşabilrsin.”
Yaşlı sahibenin bu istenen miktarda parası yok ve sevimli kuşu çok seviyor.
Haydi arkadaşlar! Yaşlı teyzeye yardım edip Tweety’i kurtaralım.
|