BÖLÜNEBİLME

  • Sınıf yedi gruba ayrılır. İşbirlikçi öğrenme uygulanır.
  • Her gruba Türkiye’ nin coğrafi bölgelerinden birinin ismi verilir.
  • Her gruptan kendi coğrafi bölgelerinde bulunan şehirlerin ismini bir kağıda yazmaları istenir.(bazı bölgeler çok sayıda ilden oluştuğu için, bu bölgelerin birey sayısı daha fazla olabilir.)
  • Grupların yazdıkları il sayısına göre puanlama yapılır.(bölgesindeki illeri eksiksiz yazan gruplara tam puan verilir.)
  • Her gruba isimlerinin coğrafi bölgesinin haritası dağıtılır. Bu haritalarda sadece il sınırları çizilidir ve illerin trafik kodları yazılmıştır. Gruplardan şehirleri haritada yerlerine yazmaları istenir. Yine doğru yerleştirdikleri şehirlerin sayısına göre puan verilir.
  • Her haritaya belli bir yönerge yazılır.
  • Yönergeye göre sonuca ulaşmaları istenir.

Etkinliğin Amacı :

Doğal sayıların 2, 5, 3 ve 9 ile bölünebilmesi hedefinin davranışa dönüştürülüp dönüştürülmediğini ölçmek.

Geleneksel yolla alıştırma yaptırmak yerine oyunla soru çözdürdüğümüz için öğrencileri güdüleriz. Senaryolar öğrencilerin dikkatini çekeceği için, öğrencilerin matematiğe ilgisi artar.

Gruplara puan verildiği için oyun sonunda yüksek puan alan grupların kendine güveni artar.

Grup çalışması yaptıkları için grup çalışmasının tüm olumlu yanları gözlenir.

Ayrıca coğrafya dersini de kullanarak soru çözdürdüğümüz için öğrencilerin hem matematik hem de coğrafya bilgilerini kullanarak düşünmelerini sağlarız.

Bunlardan başka işbirlikçi öğrenmenin tüm olumlu yanları da gözlenir.

  • Öğrencilerin sosyal beceri kazanması sağlanır.(liderlik, iletişim kurma, dürüstlük, karar verme, grup içi çatışmaların çözümü, paylaşım...)
  • Düşük yetenekli öğrencilere problem çözme ve üst düzey düşünme becerisi kazandırılmasını sağlar.
  • Öğrencilerin empati kurma becerilerini artırır.
Öğrencilere demokratik yaşamı öğretir.(başkalarının düşüncelerine saygılı olma, başarılı olma..)

GRUP ADI: MARMARA BÖLGESİ

Bir gün sevimli kuş Tweety kafesinde huzurla dinlenirken , yaramaz kedi Sylvester yine sevimli kuşu rahatsız etmeye başlamnış. Tweety’i yakalamayı kafasına koyan sylvester sonunda amacına ulaşmış.

Tweety’nin çok küçük olduğunu, onu yerse doymayacağını düşünen Sylvester ; kuşun sahibesinden fidye istemeye karar vermiş. (Alacağı fidye ile ömrünün sonuna kadar lüks bir hayat geçirebileceğini ve hergün ne isterse yiyebileceğini düşünmüş...)

Ama yaramaz kedi yaşlı sahibeyle önce bir oyun oynamaya karar vermiş. Yaşlı kadın için bir bulmaca hazırlamış, bulmacayı eve bırakıp kuşla birlikte bir şehre kaçmış. Kadıncağızın bulmacayı çözemeyeceğini düşündüğü için “ya bu bulmacayı çözüp (verdiğim ipuçlarını kullanıp kaçtığımız şehri bularak) kuşunu kurtarırsın ya da banka hesabıma 5 milyar yatırarak kuşuna kavuşursun.” notunu bulmacanın altına not yazmış.

“İşte bulmacamızın ipuçları;

  • Marmara bölgesindeyiz,
  • Bulunduğumuz şehrin il trafik kodu 5’e bölünemiyor,
  • İl trafik kodu 2’ye bölünebilen şehirleri de ele,
  • İl trafik kodu 9’a bölünebilen bir şehirde de değiliz,
  • İl trafik kodu 3’e bölünebilen bir şehirdeyiz. 16

Her bir ipucunu sırayla eleyerek sonuca ulaşabilrsin.”

Yaşlı sahibenin bu istenen miktarda parası yok ve sevimli kuşu çok seviyor.

Haydi arkadaşlar! Yaşlı teyzeye yardım edip Tweety’i kurtaralım.