DE11060'ın ön kumanda kabini. Kabaca solda görülen anahtarın üstündeki kırmızı düğme STOP motoru durdurmak, hemen sağındaki de MARŞ çalıştırmak için. Lokomotifi ateşlemek için düğmeye yaklaşık 30 saniye kadar basmak gerekiyor. Alt sıradakiler ayrı ayrı ön ve arka farları ve sinyalleri yakıyorlar. En alt sıradaki lambalar generatörlerin durumunu gösteriyorlar. En sol üstteki gösterge ise motor devir göstergesi. (30 Ağustos 2003)

DE11060'ın ön kumandası. Ön diyorum çünkü ön ve arka kumandaları biraz farklı. En üst sıradaki göstergeler fren basınçlarını, bir altındaki cer voltajını gösteriyor. Soldaki mavi düğme TOTMAN, durumunu gösteriyor. Bir altındaki düğme lokoyu ileri, onun altındaki de geri hareket ettirmek için. En sol alttaki korna, yanındaki de patinaja düşme durumunda kumlamayı çalıştırıyor. Sağdaki büyük kol Kombine Kontrol kolu. Bu kolla gaz verme, gaz sabitleme, nötrleme ve tren freni uygulanabiliyor. En sağdaki kol ise loko freni. İleri itince frenleri boşaltıyor, çekince de freni dolduruyor ve uyguluyor. (30 Ağustos 2003)

Kombine koldaki yazılar. Tam lokomotif harekete geçtiği an çektiğim için bulanık çıktı. Yukarıdan aşağıya HAREKET, SABIT, NOTR, SABIT, SERI FREN-FREN kademeleri var. Soldaki düğmelerde sol üstteki FREN ÇÖZME, yanındaki CAM ISITICI. (30 Ağustos 2003)

Kumanda kabininin altındaki bu düğme de, tren eğer totmana kaçarsa yani otomatik acil fren uygularsa iptal etmek için. Murat abinin dediğine göre normalde her 10 saniyede bir basılması gerekiyormuş yoksa loko totmana kaçıyormuş. Ama manevra sırasında iptal edilmişti. (30 Ağustos 2003)

DE11060'ın sol ön tarafı. Ortada "antifiriz vardır" yazısının altında trenin diğer göstergeleri var. (30 Ağustos 2003)

Lokomotifin Aselsan telsizi. Ekranda manevra yazıyor. Yani manevra kanalındakiler birbirleriyle konuşabiliyorlar. Zaten TCDD personelinin özellikle manevra sırasında konuşmaları gerçekten dinlenmelik. O kadar neşeli, o kadar esprililer ki insan sanki bu onlar için iş değil de özel bir zevkmiş gibi hissediyor. Altta lokonun maks. 80km hızı geçmemesini bildiren tabela var. (30 Ağustos 2003)

DE11060'ın arka taraftaki hız göstergesi. Bu lokonun aslında 120km hıza çıkabileceği ekrandan da görülebiliyor. (30 Ağustos 2003)

Bu da DE11060'ın ön tarafının hız göstergesi. Arkadakinden farklı olarak ortada bir de şık saati var. Kilometre 337.334km'de. Kimbilir kaçıncı...!(30 Ağustos 2003)

DE11060'ın ön dolabı. Bu dolapta sağ tarafta lokonun şalterleri ve manuel gaz kelebeği, solda da bir buzdolabı bulunuyor. (30 Ağustos 2003)

DE11060'ın talimatnamesi. Acaba bunlardan kaçına uyuluyor dersiniz? (30 Ağustos 2003)

Önceki Sayfa Sonraki Sayfa