DE24060'ın kabini. Resim, lokomotif Halkalı Depo'da beklerken çekildi. Kabin hakkında ayrıntılı bilgi veren ve aynı zamanda Trenler grubunun da üyesi olan makinist Sayın Özgür Örekçi'ye teşekkür ederim. Not: Resimlerimde, çekerken o anda görevli bulunan ve bize imkanları dahilinde her türlü olanağı sağlamak için canla başla çalışan saygıdeğer TCDD çalışanlarının fotoğraflarını özellikle kullanmadım. Bunun nedeni, görev esnasında orada her ne kadar izinli de olsak bulunmamız ve bunların resimlerle belgelenmesi, TCDD personeli açısından sorun teşkil edebilir düşüncesidir - Şafak Aktaş. (19 Eylül 2004, Halkalı Dizel Depo) DE24060'ın kabini başka bir açıdan. Resim, ışık farkları nedeniyle pek iyi çıkmamış. Ortadaki kürsü veya konsol olarak tabir edilen kontrol panosu. Karşıda camın altındaki, hava ile çalışan ve gerektiğinde manuel olarak da kontrol edilebilen cam sileceği kumandası. Sağdaki volan, lokomotifi park haline getirmek için frenleri boşalttıktan sonra açılan park freni. (19 Eylül 2004, Halkalı Dizel Depo) DE24023'ün kabini. Solda, Tülomsaş plaketinin hemen altındaki kol, tüm diziye kumanda eden makinist musluğu, onun altındaki şu anda makinistin tuttuğu kol, sadece lokomotife kumanda eden moderabl musluğu, yanındaki beyaz kol düdük, onun yanındaki ileri - boş - geri anahtarı, yanındaki motor devrini ayarlamak için kullanılan valse, yanındaki siyah düğme yakıt pompası, altındaki kırmızı anahtar ise ön-arka projektör aç-kapa anahtarı. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) DE24023'ün kabini. Üstteki kare göstergeler, soldan sağa cer motor akımı, akü şarj ve deşarj akımını ve sondaki voltmetre de akü gerilimini gösteriyor. Onların altında motor devrini gösteren motor devir saati, sağ ve solunda motor ikaz lambaları, altında da bazı ikaz lambaları var. Sağdaki büyük gösterge kilometre saati. DE24000'ler, 44 ve 72 kilometrelere çıktığında otomatik şöntleme yaparlar. Kilometre saati, aynı zamanda üzerindeki küçük saat vasıtasıyla hız / zaman / mesafe bilgilerini de kaydeder. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) Makinist ve moderabl musluklarına yakından bir bakış. Bu konumdayken üstteki makinist musluğu diziye fren bıraktırır yani fren uygulamaz. Kol ileri itildiğinde hem lokomotife, hem de vagonlara fren uygulanır. Alttaki moderabl musluk ise bu konumda boştadır. Kol çekilip sağa dayandığında lokomotife fren uygular. Düdüğün hemen yanında ileri - boş - geri anahtarı. Resimde anahtar "geri" konumuda. Sırasıyla yukarı doğru itildiğinde "boş" ve "ileri" konumlarına gelir. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy)Kürsünün orta bölümündeki anahtarlar ise üst sıra soldan sağa; marş anahtarı, arıza giderme, alternatör ikaz anahtarı (kırmızı), fan anahtarı, pürjör (lokomotif freni tahliye butonu), alt sıra soldan sağa kompresör direkt anahtarı (kompresör otomatiği bozulduğunda kompresörü devamlı işletmek için), markiz ışığı, gösterge tablosu ışığı, kumlama anahtarı, cam ısıtma anahtarı. Altta alüminyum panel üzerindeki ikaz lambaları soldan sağa SONPAT (patinaj), SONDL (motor herhangi bir sebeple stop ettiğinde), SONBA(batarya voltajı 65 'in altına düşünce yanıyor), SONQo (cer motorları ya da alternatörde kaçak olduğunda yanıyor), SONHN (trenin totmana kaçmak üzere olduğunu ihbar ediyor). Not: Bu bilgiler Sayın Ergin Tönük'ün web sitesinden alınmıştır. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) DE24023'ün kabininden Çerkezköy İstasyonu'nun görünüşü. Resimde solda görünen Çerkezköy Başdispeçeri ve Trenler Grubu üyesi Sayın Mükerrem Aydoğdu. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) DE24023'ün kilometre saati. Ortadaki 1.48'i gösteren küçük saat, hız bandına lokomotifin ne zaman hangi kilometrede ne kadar hız yaptığını kaydediyor. Altında kadran ve kilometre sayacı. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) DE24023'ün fren ve turbo basınç manometreleri. Manometre birimleri BAR. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) DE24023'ün arka taraftaki kontrol anahtarları. Soldan sağa sofaj şalteri, ana ışık şalteri, loko iç-dış şalteri. Yanındaki de elektrikli ocak, ısıtıcı vs. bağlamak için kullanılan priz. (30 Temmuz 2005, Çerkezköy) |