SEMPOZYUM
Eğitimde Yeni Bilgi Teknolojileri
Makaleler ve Katılım Çağrısı
20-22 Ekim 2004
http://www.deu.edu.tr/nite
“Eğitimde Yeni Bilgi Teknolojileri” sempozyumu, uluslararası “Advances in Information Sciences” (ADVIS'2004) ( http://www.deu.edu.tr/advis ) konferansının bir parçası olarak organize edilmiş olup, Eğitim Bilimleri' ne uygun olan “Yeni Bilgi Teknolojileri” ndeki, özellikle de “Aktif Eğitim” konusundaki gelişmeleri, yapılan çalışmaları aktarmaya yöneliktir.
Kapsam ve Amaçlar
Aktif Eğitim'in, öğrencileri kendi öğrenmelerinden sorumlu tutan, öğrenme oranını arttıran, disiplinler arası konularda gelişmelerini sağlayan etkili bir yöntem olduğu kanıtlanmıştır. Aktif Eğitim stratejileri arasında “Sorgulayarak Öğrenme”, “Problem tabanlı öğrenme”, “Deneyerek Öğrenme”, “İşbirliği yolu ile öğrenme” ilk sıraları almaktadır. Sempozyum kısmen ve tamamen çevrimiçi olarak açılacak derslerin geliştirilmesine yardımcı olabilecek, pedagojik olarak uygun olan, teknolojik uygulamaları aktarmaya yöneliktir.
Aktif Eğitim "kişiye özel" yöntem ve stratejileri gündeme getirmiştir. Bu yüzden işbirliği ve farklı yaklaşım ve başarıların tartışılması gelecekteki başarı için oldukça önemlidir. Sempozyumda, aşağıda listelenen konu başlıklarını içeren, metodolojik sonuçları ve uygulamaları sunan özgün bildiriler yer alacaktır. Eğer bu alanda yeni iseniz, Aktif Eğitim'in temel kavramlarını öğrenecek ve örneklerini göreceksiniz. Eğer tecrübeli iseniz, diğer katılımcılarla birlikte araştırma sonuçlarını ve Aktif Eğitim uygulaması için çevrimiçi yöntemleri tartışmak için fırsat bulacaksınız.
Sempozyumun Konuları:
-
Aktif Eğitimin Genel Problemleri
-
Aktif Eğitim Ortamları
-
Probleme-Dayalı Öğrenme Ortamları
-
Çevrimiçi Aktif Öğrenme
-
Farklı Disiplinlerde Aktif Eğitim
-
Aktif Eğitimde Zengin Ortamlar için Teknoloji Desteği
-
Dağıtık Öğretim Projeleri
-
Uzaktan Eğitim
-
Öğrenme Merkezleri
-
Sanal Kampüs
-
Sayısal Kütüphaneler
-
Web-Tabanlı Uygulamalar
-
Internet-Tabanlı Eğitim
Davetli Konuşmacılar
Andrew G. Booth, University of Leeds , İngiltere
Daniel Budny, Pittsburgh University , ABD
Teresa Larkin, American University , ABD
Scott Grabinger, University of Colorado , ABD
Cüneyt Güzeliş, Dokuz Eylül Üniversitesi, T ürkiye
Sempozyum Başkanı :
Emin Alıcı, Dokuz Eylül Üniversitesi,Türkiye
Program Başkanları:
İrem Özkarahan, Türkiye
Tatyana Yakhno, Türkiye
Düzenleme Komitesi:
Haydar Bulgak, Türkiye
Emine Ertkin, Türkiye
Lida Gorognya, Rusya
Scott Grabinger, ABD
Sevinc Gülseçen, Türkiye
Gül Güner, Türkiye
Cüneyt Güzeliş, Türkiye
Larry Kerschberg, ABD
Damla Kuntalp, Türkiye
Semion Musher, Rusya
Emrah Orhun, ABD
Malcolm Rigg, İngiltere
Ozana Ural, Türkiye
Mesut Yalvaç, Türkiye
Yeşim Yüksel, Türkiye
Program Kom ite Sekreteri:
Sedat Yilmaz
Organizasyon Komitesi:
Tolga Berber , DEU
Sen Cakir, DEU
Taner Danisman, DEU
Emine Ekin, DEU
Alp Kut, DEU
Berna Simsek, DEU
Sempozyum Bildiri Kitabı
Yazarları, araştırma ve uygulamalarını içeren orjinal ve daha önce yayınlanmamış bildirileri göndermeye davet ediyoruz. Bildiriler 5000 kelimeyi (10 sayfa) geçmeyecek şekilde hazırlanmalı ve elektronik ortamda, PDF dosya olarak aşagıdaki adrese gönderilmelidir.
http://stx.cs.deu.edu.tr/~crs/pap_menu.php?CONF_ID=2
Kabul edilen bildiriler sempozyum bildiri kitabında yer alacak ve sempozyum süresince mevcut olacaktır.
Sempozyumun resmi dilleri İngilizce ve Türkçe'dir.
İletişim ve Daha Fazla Bilgi İçin
Önemli Tarihler
11 Haziran 2004 : Bildirilerin son teslim tarihi
1 Temmuz 2004 : Kabul edilenlerin duyurulması (e-posta)
1 Ağustos 2004 : Basıma veriliş tarihi
20-22 Ekim , 2004 : Sempozyum tarihi