Bir E43000'in yan plaketi. Tülomsaş, eski adıyla ELMS (Eskişehir Lokomotif ve Motor Sanayii) plaketi ve bakan herkesi gururlandıracak bir yazı: "KURULUŞ 1894". (19 Eylül 2004, Sirkeci) E43015'in Ay-Yıldız plaketi, TCDD plaketi ve numara plaketi bir karede görünüyor. (19 Eylül 2004, Sirkeci) E43000'lerin ön tarafında tamponun hemen üstünde bulunan ve çok da dikkat çekmeyen bir lamba olduğunu biliyor muydunuz? Bu lambayı sadece bir kez yanarken gördüm. İşin garibi makinistler de bu lambanın ne amaçla konduğunu bilmiyorlar. Manevrada yakıyoruz diyorlar ama lamba, sağ-sol iki yana bakıyor ve tam 90 dereceden bakılmazsa katiyen görülemiyor. (19 Eylül 2004, Sirkeci) İşte meşhur manevra lambası yanarken. Malesef makine ayarımı hatalı yaptığım için bulanık çıkmış ama oldukça parlak ve hoş görünen kırmızı ışığı net görülebiliyor. (20 Eylül 2004, Sirkeci) E43000'in kabini makinist açısından konsolu. Üstteki göstergeler soldan sağa, CM1 Akımı, CM2 Akımı, Giriş Akımı ve Hat Voltajı. Sağ taraflarındaki büyük düğme "Tekrarlama" düğmesi. Hemen altındaki küçük kol, moderabl tabir edilen ve sadece lokomotife fren yaptıran loko fren kolu, altındaki siyah topuzlu büyük kol, ileri-geri hareket eden ve makinist musluğu tabir edilen tren freni, bu kol ileri itildiğinde çözme yapar, geri çekildiğinde ise uygulanan kuvvete göre frenlemeye geçer, hemen bu kolun yanındaki 3 tane düğmeden, en üstteki hata uyarısı veren buzzer'ı iptal eder, ortadaki dışarı uyarı vermek için kullanılan zil sesi, ve en alttaki de E43000'in kornası ya da düdüğü. Konsolun altında da çeşitli işlevi olan düğmeler görülebilir. (19 Eylül 2004, Sirkeci) Bu resimde de, başka bir E43000'in kabini görülüyor. Bu resimde farklı olarak, konsolun siyah olması dışında solda görülen küçük ekran ise lambalı uyarı sistemi tabir edilen, lokomotif hakkındaki gerekli tüm uyarıların gösterildiği uyarı ekranı. (21 Şubat 2004, Haydarpaşa) Aynı E43000'in, kontrol kolları. Bunların ne işe yaradığını ise aşağıda açıkladım. (21 Şubat 2004, Haydarpaşa) Revizyondan yeni çıkmış olan E43000'in kontrol kolları. Resimde en üstteki, dinamik fren uygulamak için kullanılan 10 kademeli dinamik fren kolu, hemen altındaki 14 kademeli hız uygulayabilen ve lokomotifi hareket ettirmede kullanılan gaz kolu veya cer kolu, onun altındaki küçük kol ileri-boş-geri anahtarı ve hemen sağda kül tablası altında görülebilen küçük vana ise cam silecek kumandası. (19 Eylül 2004, Sirkeci) Tekrar eski E43000'e döndük. Lokomotifin ne kadar bakımsız olduğu ortada! Az önce anlattığım düğmeler, makinist musluğu görülüyor. Hemen soldaki mavi düğme ise fren tahliye butonu. Hemen düğmelerin üzerinde görülen kırmızı beyaz kutu da, sigara kutusu! Tabii onun aslında bu kabinde yeri yok! (21 Şubat 2004, Haydarpaşa) |