Çiğli Garı DE22000 makina. Foto: Orhan Berent
4 Mayıs günü Doktor Acar'la birlikte
demiryolu sevdalısı kardeşimiz Ulaş Şekerci'yi uğurlamak üzere Çiğli
tren garındayız. Bu arada asıl ünvanı dispeçer olan Erdal Uslu
ağabeyimizle de tanışıyoruz. Kendisi Çiğli gara geçici görevle gelmiş
ve burada koordinatörlük yapıyordu. Tanışma faslının ardından koyu bir
demiryolu muhabbeti başladı. Ben her zaman olduğu gibi İzmir'in geçmiş
yıllardaki demiryolu macerasıyla ilgili sorular sorup durdum Erdal
ağabeye. Ulaş'ta bize Ankara ve İstanbul'da çektiği demiryolu ve tren
fotoğraflarını çekerken başına gelmiş ilginç olayları anlattı. Daha
sonra platforma çıkıp hatıra fotoğrafı çektirdik. Önümüzde ardarda
duran Karesi Ekspresi ve 9 Eylül Ekspresi eğik gelen akşamgüneşini
engelliyordu. Ancak bu bizi yıldırmadı ve Erdal ağabeyin
makinesiyle Çiğli Gar yazısı altında hatıra fotoğrafı çektirdik.
Daha sonra iki ekspresin arasından geçip karşı platforma geçtik. Güneş
burada daha uygundu. Burada da bir hatıra fotoğrafı çektirdikten sonra
ben 9 Eylül Ekspresinin DE22000 makinasını görüntüledim. Bir süre sonra
Karesi hareket etti onu uğurladık. Platformda onun boşalttığı yere 9
Eylül geldi. TVS2000 vagonaları incelememizin ardından karşıdaki
platformda özel imalat moto treni inceledik ve bunun MT5700 mi yoksa
MT5500 mi daha çok benzediği üzerine fikir yürüttük. Onun da
görüntülerini aldıktan sonra Erdal ağabeyin odasına geçip sohbetimie
devam ettik. Mesaisi bittiği halde bizlerle ilgilenen Erdal ağabeyle
demiryolu konusunda epey bir fikir jimnastiği yaptık. Gİşedeki görevli
ile veznedarlığın sorunlarını konuştuk. Daha sonra da Ulaş'ı
Ankara'yaErdal abiyi de Menemen'e uğurlayıp geri döndük. Yolda
Aliağa'dan dönen treninin makinası DE11000'lik manevra yapıyordu. Bir
süre onu bekledik.
Çiğli Garında TCDD 3. Bölge müdürülüğüne ait özel
mototren. Foto: Orhan Berent