Murat abi gelince tekrar Alsancak Garı'na doğru hareket ettik. (30 Ağustos 2003) DE11060'ın kabininden Şahin Yılmaz şirketine ait özel manevra lokosu. İzmir'deki elektrifikasyon inşaatında kullanıldı. (30 Ağustos 2003) Yine DE11060'ın kabininde manevra sırasında çektiğim bir yol makinesi. Tipinden ve bojilerinden anladığım kadarıyla Amerikan orijinli bir makine olması muhtemel. (30 Ağustos 2003) Aynı makineyi yük getirecek olan bir DE24000'i beklerken başka açıdan çektim. Arkadaki beyaz vagona dikkat! (30 Ağustos 2003) Sıraladığımız K tipi düz yük vagonlarından birkaçı. Arkada da Fad-wu tipi kömür vagonları görünüyor. (30 Ağustos 2003) Nihayet beklediğimiz DE24000 geldi ve bu vagonları bıraktı. Bizimle birlikte manevra yapan makinist Musa bey şimdi bizim bıraktığımız vagonları ilerde bu katara ekliyor. İşlem bittiğinde katar 75 vagon (150 dingil) ve yaklaşık 1km uzunluğunda olacak. Resimde görülmeyen bir bu kadar da solda var ve bu katarı tek bir DE24000 çekecek! (30 Ağustos 2003) 3 saatin ve yaklaşık 20 kez yapılan manevranın sonunda saat 6'da işimiz bitti ve çay içmek için Alsancak Gar'a geldik. Resimdeki şirinler, Panter adında bir köpek ve Karakız adında bir yavru kedi. İki dost olarak hiç kavga etmeden öylesine tatlı oynuyorlardı ki çekmeden edemedim. (30 Ağustos 2003) Karakız ve Panter oyunda! Makinist Murat abi de Panter'i gıdıklıyor. Kendi istekleri üzerine TCDD personelinin resimlerini devlet memuru oldukları ve o an görevde oldukları için kapadım. (30 Ağustos 2003) Manevra başlamadan önce öğlen sıralarında garda dolanırken son hatta bu manzara ile karşılaştım. Daha sonra TCDD personelinden öğrendiğim kadarıyla bir "vagon kaçırma" olayı gerçekleşmiş. Tampon yapılırken freni boşalan bu vagon kör hatta bindirmiş. Allah'tan yaralanan olmamış ama zaten dağılmış olan vagon bir de çevresini dağıtmış. (30 Ağustos 2003) Yakından bakınca vagonun nasıl duramadığını ve tamponu kırıp geçtiğini görebilirsiniz. (30 Ağustos 2003) |