Viberti Troleybüsler: İzmir’de çalışan üç adet körüklü troleybüsün
markası. İzmir’liler bunlara çifteli derdi. Dörder kapıları vardı.
Biletçilerin
olduğu zamanlarda içinde iki tane biletçi olurdu. Kanepeleri hep
orijinal şeklinde
olduğu gibi koyu lacivert ve beyaz ince kordonluydu. Her zaman gıcır
gıcırdılar. Belediye numaraları 39, 40 ve 41 idi. Onların da renkleri
Fiat ve
Man’lar da olduğu gibi açık maviden koyu laciverte dönüştü son
yıllarda. Arka
tarafta Bussing’ler de olduğu gibi geniş bir sahanlık bulunurdu.
Gidilecek yeri
gösteren tabelaları siyah zeminliydi. Unutmadan söyleyeyim, tüm
troleybüslerin
arka kapılarında kare şeklinde bir tabela vardı. Kalkış ve varış
yerleriyle
bazı ana noktaların isimleri yazardı. Çifteliler hep Fahrettin Altay –
Alsancak
arasında çalıştılar. Caaaanım çifteliler, şimdiki sevimsiz otobüslerden
ne
kadar da güzel ve asildiniz.
Ansaldo Troleybüsler: 1984
yılında İstanbul’dan gelen
troleybüsler.
Bunlar yokuş tipiydiler. Gelir gelmez Montrö – Hatay -
Fahrettin Altay hattında çalışmaya başladılar. Tipleri
Fiat
troleybüsleri andırıyordu. Renkleri kırmızıydı. Bir süre
sonra onlar da
İzmir’in troleybüs rengine boyandılar. Lacivert koyu krem
oldular.
Yuvarlak
farları dikdörtgen oldu. Beyaz arş direkleri siyaha boyandı.
Kaç tane
olduğun
hatırlamıyorum, onlar sonradan gelmiştiler. 101 tane olduğu ve 80
tanesinin
çalışır durumda olduğunu duymuştum bir yerlerden. Yokuşları
Bussing’lerden daha
hızlı çıkıyorlardı. Aynı Fiat’larda olduğu gibi orta kapı
ve arka
kapısı vardı.
Ön kapıdan binince yolculardan yatay demirlerle ayrılmış ince bir
koridora
girilir, şoförün yanındakş kumbaraya bilet atıldıktan sonra
arkaya
ilerlenirdi.
Arkada Bussing’lerde olduğu gibi geniş bir sahanlık vardı.
Ön
alınlıktaki gidilecek
yeri gösteren tabela yuvası dikdörtgen değil ufak kareydi.
Şoförler
tabelaları
ön cama iliştirirdi. İzmir’e geldiklerinde her hatta
kullanıldılar.
Ancak
ağırlık Buca ve Hatay hatlarındaydı. Bazılarının kanepesi kuru tahtaydı.